از راه دور ، ممکن است تجارت فیلم بسیار پر زرق و برق باشد. مشاهیر و تهیه کنندگان فقط به این دلیل که می توانند ، روی فرشهای قرمز سر می خورند ، اسکارهایشان را می گیرند و در سن بارتس تعطیلات می گذرانند. در حالی که در صنعت فیلمسازی باید پول زیادی بدست آورد ، اما اقتصاد ساخت فیلم بسیار ساده نیست.
چیزی که اگر در سالن های هر استودیوی فیلم گشت بزنید احتمالاً خواهید شنید این است که "هیچ کس چیزی نمی داند". و این درست است عموم مردم می توانند متزل باشند ، و صنعت در جریان است. هر فیلمی تقریباً یک فیلم کاملاً خطرناک است ، حتی فیلمی با بازیگران و بازیگران مشهور. طبق گزارش آماری بازار تئاتر انجمن حرکت فیلم آمریکا (MPAA) برای سال 2019 ، گیشه ایالات متحده و کانادا با درآمد 11.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. در سطح جهانی ، گیشه فیلم ها در سال 2019 به 42.2 میلیارد دلار رسیده است. 1
تقریباً ساده همان روزهای آغازین سینما نیست که فیلمی در سینما اکران شود ، اکثریت قریب به اتفاق درآمد خود را از طریق فروش بلیط بدست آورد و سپس ناپدید شود. استودیوهای بزرگ و فیلمسازان مستقل به طور یکسان اکنون بیشتر روزهای خود را در جستجوی منابع جدید درآمد می گذرانند ، زیرا فروش بلیط دیگر همه چیز نهایی و نهایی فیلم ها نیست. متأسفانه ، تعطیلی اکثر سالن های نمایش در اوایل سال 2020 باعث می شود که جریان های دیگر درآمد از همیشه مهمتر باشند
روشهای کلیدی
در حالی که در صنعت فیلمسازی پول زیادی لازم است ساخته شود ، اما اقتصاد ساخت فیلم بسیار ساده است.
هیچ راهی مطمئن برای تبدیل سود به یک فیلم وجود ندارد زیرا عواملی مانند آگاهی از برند ، بودجه P&A و خواسته های یک جامعه متزل در این زمینه ظاهر می شود.
حضور در تئاتر در ایالات متحده طی سالهای اخیر چالش برانگیز بوده است و کسب درآمد در تئاترهای خارجی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
از زمان جنگ ستارگان ، بازرگاني نقش عمده اي در درآمد فيلم هاي جذاب بچه ها داشته است.
حقوق تلویزیون ، ویدئو درخواستی و خدمات پخش جریانی به طور فزاینده ای از منابع مهم درآمد استودیوهای فیلم هستند.
بودجه و هزینه فیلم
به طور کلی ، استودیوهای بزرگ بودجه کامل فیلم های خود (تولید ، توسعه ، بازاریابی و تبلیغات) را فاش نمی کنند. این رمز و راز تا حدی بوجود می آید که هزینه ساخت و فروش فیلم بسیار بیشتر از انتظار اکثر مردم است. به عنوان مثال ، بودجه تولید یک فیلم پر فروش تابستانی مانند Marvel’s "The Avengers" 220 میلیون دلار تخمین زده می شود. 3 وقتی هزینه بازاریابی و تبلیغات را تأمین کنید ، بودجه افزایش می یابد.
در واقع ، برای بسیاری از فیلم ها ، هزینه چاپ و تبلیغات (P&A) به تنهایی می تواند بسیار زیاد باشد. یک فیلم 15 میلیون دلاری که در هالیوود یک فیلم کم بودجه محسوب می شود ، ممکن است بودجه تبلیغاتی داشته باشد که از بودجه تولید آن بیشتر باشد. بسیاری از فیلم هایی که مخاطب داخلی ندارند (مانند فیلم هایی که براساس کتاب های پرفروش مانند "بازی های گرسنگی" یا حتی "50 سایه خاکستری" ساخته شده اند) به راهی برای جذب تماشاگران نیاز دارند. کمدی های رمانتیک یا برخی از فیلم های کودکانه باید خود را از طریق تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رسانه ای تبلیغ کنند و این هزینه ها به سرعت جمع می شود. برای فیلمی با بودجه بین 40 تا 75 میلیون دلار ، بودجه P&A آن ممکن است بیش از 20 میلیون دلار باشد.
ساخت فیلم چگونه باعث درآمد زایی می شود؟ | سری سوم
ساخت فیلم چگونه باعث درآمد زایی می شود؟ | سری دوم
، ,فیلم ,بودجه ,های ,درآمد ,یک ,یک فیلم ,می شود ,فیلم بسیار ,، بودجه ,و تبلیغات
درباره این سایت